Finanční management a účetnictví

Finanční management a účetnictví

Profesní vzdělávací program MBA Finanční management a účetnictví je speciálně navržen pro manažery, podnikatele, finanční ředitele, účetní a všechny ostatní uchazeče, kteří usilují o získání potřebných znalostí z oblasti finančního managementu, jež by dopomohly danému podniku k dosažení lepšího hospodářského výsledku. Studenti se seznámí s obecnými principy finančního řízení, získají cenné znalosti manažerského účetnictví a po absolvování programu se budou orientovat také v daňové oblasti.

Základní moduly

  • Finanční řízení podniku

    Finanční řízení je disciplínou, bez které se neobejde žádný úspěšný ekonomický subjekt. Cílem modulu je seznámit posluchače se zásadami finančního řízení ekonomického subjektu a osvětlit základní vztahy či souvislosti mezi běžně používanými finančními výkazy. Posluchači budou také seznámeni s důležitými pojmy finančního řízení a zásadami implementace interních kontrol nutných po zajištění správnosti a konzistence finančních výkazů.

  • Optimalizace řízení a plánování cash-flow

    Cílem tohoto modulu je seznámit studenty s podstatou cash-flow, jeho místem a významem pro finanční řízení firem, s faktory, které jej ovlivňují, a s metodami, které umožňují CF plánovat, monitorovat a následně vyhodnotit prostřednictvím výkazu cash-flow. Modul se zaměřuje jednak na operativní řízení cash-flow a metody, které jsou v této oblasti používány, a jednak na strategické řízení cash-flow.

  • Měření výkonnosti podniku

    Cílem tohoto modulu je ukázat, jakým způsobem je možné měřit výkonnost firmy jako celku i výkonnost jednotlivých oblastí řízení, ať už procesně nebo projektově. Firma může celkově působit jako zdravý celek jedině tehdy, když její jednotlivé části fungují správně každá zvlášť, ale i ve vzájemné symbióze.

  • Investice a finanční plánování

    Cílem tohoto modulu je seznámit posluchače s teorií, principy a praktickými postupy dlouhodobého finančního managementu tak, jak jsou uplatňovány v podmínkách investování a financování podniků v ČR. Studenti se seznámí se základními determinantami, které ovlivňují výši hodnoty peněz v čase, s metodami hodnocení investičních projektů a dalšími důležitými oblastmi investičního rozhodování.

  • Risk management - strategie řízení finančních rizik

    Cílem modulu je prohloubit u studentů schopnosti identifikace podnikových rizik a stanovení jejich významnosti, měření rizik a výběru vhodných variant, které pomohou tato rizika minimalizovat. Dále by absolventi modulu měli být schopni vypracovat postupy řízení rizik a ve spolupráci s ostatními částmi podniku spoluvytvářet systémy monitoringu a kontroly přijatých protirizikových opatření.

  • Mezinárodní finance a mezinárodní finanční systém

    Cílem modulu je ukázat komplexní pohled na oblast mezinárodních financí, seznámit studenty se základními pojmy, principy, činnostmi a případnými směry dalšího rozvoje mezinárodních financí. Studenti se seznámí s vývojem mezinárodního měnového a finančního systému, se souvislostmi tohoto vývoje a jeho dnešní podobou. 

  • Finanční informace pro management (manažerské účetnictví)

    Podnikové řízení na bázi ekonomických informací je postaveno na sledování výkonnosti jednotlivých dílčích procesů a oblastí, jejichž výsledky se následně váží na celofiremní finanční ukazatele. Cílem tohoto modulu je proto prohloubit ekonomické znalosti v oblasti manažerských informací, podat ucelený obraz o rozsahu možných interně sbíraných informací, na základě nichž se manažer může adekvátně rozhodovat o změně produktového portfolia, o zaměření pozornosti na výnosné zákazníky, o zajištění potřebných činností s co nejmenšími náklady apod.
     

  • Mezinárodní účetnictví (IAS/IFRS)

    Cílem tohoto modulu je seznámit studenty s procesem harmonizace finančního výkaznictví, s konkrétními principy, postupy a pravidly, které pro vykazování jednotlivých prvků účetní závěrky definuje systém IFRS. V závěru kurzu budou studenti schopni rozhodnout o způsobu vykazování vybraných situací z oblasti aktiv, závazků, kapitálu, nákladů a výnosů. Měli by být schopni s porozuměním využívat obsah dat poskytovaných IFRS a rozumět základním rozdílům ve srovnání s daty zjišťovanými podle českých účetních standardů.

  • Daňový systém I.

    Cílem modulu je seznámit posluchače s daňovým systémem v České republice a základními principy jednotlivých typů daní (přímých, nepřímých). Důraz bude kladen i na vazbu účetnictví na daňové zákony, zejména zákon o daních z příjmů a zákon o dani z přidané hodnoty. Absolvent bude schopen orientovat se v jednotlivých daních a získá přehled o vlivu daní na výsledek hospodaření či cash-flow podniků.

  • Daňový systém II.

    Cílem modulu je seznámit studenty se základními zásadami správy daní, v návaznosti na daňový řád a povinnostmi ke správě daní danými jednotlivými daňovými zákony. Absolventi získají přehled o způsobech komunikace se správci daně, o právech a povinnostech při správě daní (při plnění oznamovacích povinností, podávání daňových tvrzení nebo v průběhu daňových řízení).

Průběh studia

  • K úspěšnému ukončení studia musí student absolvovat celkem deset studijních modulů, které jsou rozděleny do dvou semestrů po pěti modulech. Na konci studia pak student vypracuje závěrečnou práci, která se obhajuje před komisí.

  • V každém semestru se konají dva semináře, kde se studenti setkají s jednotlivými lektory pro jednotlivé studijní moduly. Lektoři zde studenty seznámí s probíranou látkou jednotlivých modulů a s podmínkami jejich absolvování.

  • První seminář se koná vždy na začátku studia a obsahuje úvodní informační uvítání studentů ze strany Cambridge Business School a výklad za první dva moduly. V polovině prvního semestru se pak koná druhý seminář, jenž pokrývá zbývající tři moduly semestru. V druhém semestru probíhají také 2 semináře, kdy na prvním je výklad za první tři moduly a na druhém za poslední dva. Studenti tak za celé studium absolvují celkem čtyři semináře.

  • Výklad za jeden modul je v rozsahu tří vyučovacích hodin (3x45 minut). Grafické znázornění časového harmonogramu celého studia naleznete zde.

  • Studium probíhá primárně v českém jazyce. Pro přizpůsobení výuky slovenským studentům však akceptujeme seminární i závěrečné práce vypracované v jazyce slovenském.

  • Studium je dále realizováno distanční formou - online komunikačními prostředky (e-learning). Studenti naleznou všechny potřebné informace a studijní materiály ve studentské sekci, která představuje studijní intranet.

  • V průběhu celého studia mohou studenti konzultovat s lektory různými způsoby – telefonicky, dotazem skrze studentskou sekci, prostřednictvím e-mailové komunikace, videokonference či osobně.

  • Studenti se na plnění studijních povinností připravují účastí na seminářích, konzultacemi s lektory a samostudiem podkladů, které jsou dostupné ve studentské sekci.

  • Mezi studijní povinnosti patří především vyhotovení seminární práce z každého modulu v semestru, která je následně klasifikována lektorem. Účast na seminářích povinná není, přestože je velmi doporučována.

  • Studium je ukončeno vypracováním závěrečné práce a její následnou obhajobou.

BROŽURA

Lektoři

  • Mgr. Simona Číhalová

    Mgr. Simona Číhalová

    Lektor, finanční poradce, účetní a daňové poradenství, zpracování účetnictví pro fyzické i právnické osoby. Od roku 1994 pracovala jako přednášející, poté nastoupila jako samostatná účetní u firmy Kapro s. r.o. Praha, firma zabývající se stavební úpravou interiérů. Po dokončení vysokoškolských studií vyhrála konkurz na pozici lektorky – přednášky v oblasti sociologie, sociální psychologie, komunikace a řešení administrativy na Střední policejní škole MV ČR. Následně pracovala pro mezinárodní společnosti REXEL jako hlavní účetní, dále pro daňovou a účetní kancelář SM DATA.Od roku 2010 podniká - zabývá se lektorskou, vzdělávací a poradenskou činností v oblasti ekonomie – účetnictví, mzdy, personalistika a daně. 

  • Ing. Michaela Krechovská, Ph.D.

    Ing. Michaela Krechovská, Ph.D.

    V současné době působí na Fakultě ekonomické Západočeské univerzity v Plzni jako odborný asistent na katedře financí a účetnictví, dále jako spolupracovnice Střediska projektových aktivit. Profesně se již řadu let věnuje lektorské, výzkumné a publikační činnosti v oblasti finančního řízení podniků, investičního rozhodování a auditu. Je členkou České asociace pro finanční řízení a držitelkou osvědčení „Profesionální lektor“ udělovaného Asociací institucí vzdělávání dospělých ČR, o.s.

  • Ing. Dana Kubíčková, CSc.

    Ing. Dana Kubíčková, CSc.

    Vystudovala Vysokou školu ekonomickou v Praze. V současné době působí jako odborná asistentka na katedře řízení podniku Fakulty ekonomických studií na Vysoké škole finanční a správní, Praha. Ve svém odborném zaměření se dlouhodobě věnuje problematice účetního výkaznictví a hodnocení finanční výkonnosti firem, zejména v segmentu malých a středních podniků. Těžištěm jejího odborného zájmu je finanční účetnictví a hodnocení výkonnosti firmy na bázi finančních výkazů a finanční výkaznictví v podmínkách mezinárodní standardizace účetnictví. Je garantem několika předmětů studijního programu Řízení podniku a podnikové finance a samostatného programu celoživotního vzdělávání, dlouhodobě působí jako člen státní zkušební komise. Spolupracuje s řadou institucí z oblasti vzdělávání a praxe (Institut Svazu účetních, VOX, Verlag-Dashofer), působí jako lektor zakázkových kurzů. Je autorkou řady studijních textů, odborných publikací a článků, podílí se na řešení vědecko-výzkumných projektů. 

  • Roman Lindauer

    Roman Lindauer

    Roman Lindauer má za sebou více než 20 let práce pro mezinárodní firmy (British Airways, Johnson & Johnson, KPMG). Svou kariéru započal v roce 1991 v oblasti finančního řízení a od roku 2003 se zabývá oblastí řízení rizik pomocí interních kontrol podle metodologie Sarbanes-Oxley (SOX404) a ISO 31000. Během své profesionální praxe několikrát implemenoval komplexní systémy interních kontrol v místních pobočkách zahraničních společností (T Mobile, Accenture, SAP, ABB), vedl testovací a certifikační projekty spojené s oblastí SOX404/COSO. Studoval na VŠE, britské Open University Business School a absolvoval jednosemestrální kurs na George Washington University. V současné době vyučuje na Unicorn College či London International Graduate School a pravidelně přednáší pro Institut interních auditorů České republiky.

  • Ing. Jiří Mach, Ph.D.

    Ing. Jiří Mach, Ph.D.

    Absolvent magisterského programu zemědělské inženýrství a doktorského programu podniková a odvětvová ekonomika na České zemědělské univerzitě v Praze.V současné době působí jako odborný asistent na Katedře ekonomiky Provozně-ekonomické fakulty ČZU v Praze. Specializuje se na oblast podnikové ekonomiky, komoditní ekonomiky, investic a jejich financování, finančního plánování a analýzy rizika. Působil jako koordinátor tazatelských sítí zabývající se vedením personální agendy a školením zaměstnanců v oblasti sběru dat a komunikace. Má mnohé zkušenosti s lektorskou činností v rámci podnikové a manažerské ekonomiky a finančního plánování.

  • Ing. Miroslav Sponer, Ph.D.

    Ing. Miroslav Sponer, Ph.D.

    Přednáší na katedře financí Ekonomicko – správní fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Zaměřuje se na podnikové a mezinárodní finance. Doktorskou práci obhájil v roce 1999 na téma Měnová koncepce EU. V letech 1999 – 2005 vedl oddělení vzdělávání v Českomoravské stavební spořitelně. Od roku 2006 se věnuje poradenské a lektorské činnosti. Spolupracuje s předními domácími poradenskými a vzdělávacími institucem i. Ve své poradenské činnosti se zaměřuje především na strategické řízení, nastavení personálních procesů, vzdělávání a rozvoj pracovníků.

  • Ing. Zdenka Volkánová

    Ing. Zdenka Volkánová

    Je absolventkou bakalářského studia na Soukromé vysoké škole ekonomických studií, s.r.o. v Praze v oboru Účetnictví, podniková ekonomika a management. Mezi lety 1996 – 2009 působila jako účetní a daňový metodik ve společnosti EkonÚčto, s.r.o. Od roku 2004 pracovala jako metodik a hlavní účetní u společnosti WOODCOTE CZ, a.s. V letech 2009 – 2010 byla finanční manažerkou společnosti LavishCommercialActivitie v Řecku. V roce 2010 působila jako finanční manažerka u společnosti HOYALens CZ, a.s. v Turnově, od roku 2011 pracuje na pozici Financial Controller u nadnárodní společnosti Loma Systems s.r.o., která je součástí skupiny ITW v Chicagu USA. Vyučuje na Vysoké škole ekonomie a managementu, lektorské činnosti se věnuje od roku 2004. Pravidelně lektoruje otevřené kurzy pro společnosti TSM Vyškov s.r.o., Kovosteel s.r.o. a Tutor s.r.o.

Cena

Cena za studium MBA činí po slevě 87.000 Kč bez DPH (z původních 114.000 Kč). Sledujte naše aktuální akce a slevy z cen studia.

ONLINE PŘIHLÁŠKA PDF PŘIHLÁŠKA

Finanční management a účetnictví - Hodnocení 4.90/5 - Hodnotilo 24 uživatelů