Jak nastavit dynamický retargeting na Sklik.cz | Cambschool.cz

Jak nastavit dynamický retargeting na Sklik.cz

Teď by měli zbystřit všichni majitelé e-shopů: Dynamický retargeting (remarketing)  je jedna z nejefektivnějších prodejních metod. Doporučuji ho využít jak na Facebooku, Google Adwords, tak i  na Skliku. Tento článek je manuálem, jak vše jednoduše nastavit právě na systému Sklik.cz.

Výsledky PNO jsou 2,27% po 9 dnech fungování a bez optimalizace.

ukazka-kampane

Remarketing vs. retargeting

Abych vysvětlil rozdíly hned na začátku… Prapůvodně byl „ retargeting “ službou zobrazování reklamy na základě historie vyhledávání. K tomu se časem přidala možnost vložení tzv. „pixelu“ na stránky, což rozšířilo možnosti i na  „špehování“ aktivit návštěvníků  (návštěva stránek, kliknutí na něco, neaktivita apod.). Pro markeťáky je to super věc. „ Retargeting“ je tady: Služba zobrazování reklamy konkrétním uživatelům na základě jejich aktivit na internetu (na vašich stránkách i mimo ně).

Remarketing je, dle mého názoru, mnohem širší službou. Například: e-mailový remarketing je vnímaný jako vysoce efektivní metoda prodeje. Většinou se používá pro upsell/cross-sell, pro vrácení do košíku apod.

…a pak  v roce 2010 Google zavedl slovo „remarketing  pro své retargetingové kampaně a názvosloví naprosto naboural. Podle mě se chtěl jednoduše odlišit od ostatních. Jednoduše je v tom nepořádek.

Závěr:  Pokud jste podnikatelé, je to šumák, co používáte. Říkejte remarketing nebo retargeting, ale hlavně ať víte, že je to sakra-dobrá-metoda prodeje. Pokud kombinujete retargeting (např. dynamický) s e-mailovým remarketingem (upsell, vrácení do košíku), je to super!

Poznámka:  Aby toho nebylo málo, existuje v rámci Google Adwords i tzv. RLSA:  Více v článku ZDE

Dynamický retargeting

Pokud máte více produktů, nebudete mít čas nastavovat klasický retargeting na každý produkt zvlášť. K tomu slouží dynamický retargeting. V podstatě se skládá na jakémkoliv marketingovém nástroji ze 3 kroků:

  1. XML feed produktu (produkt obsahuje jedinečné ID produktu)

  2. Nastavení webových stránek (stránka obsahuje  jedinečné ID produktu) a jejich dělení publik:

    • Navštívili detail produktu

    • Vložili produkt do košíku (popř. objednávali)

    • Dokončili objednávku

  3. Vytvoření speciální reklamní kampaně, která na základě ID produktu a akcí návštěvníka stránek zobrazuje konkrétní reklamu

Dynamický remarketing v Sklik.cz

V Skliku je jedna velká výhoda, která se později mění v nevýhodu: Jednoduchost nastavení. Nemůžete si jednoduše více hrát s jednotlivými publiky a navzájem dělat průniky těchto „množin“. No nic, alespoň něco :)

Začínáme: Propojení Zbozi.cz a Sklik.cz

Je nutné mít nastavené Zbozi.cz s vašimi produkty a Sklik.cz, mít vložený pixel od seznamu na vašich stránkách, nastavené sledování konverzí + propojení pro  produktové kampaně  (propojení najdete v Nástrojích systému Sklik.cz):

produktove-kampane-propojeni

Vytvoření retargetingových seznamů

Zde je nutné nastavit seznamy pro lidi dle doby návštěvy stránek. Automaticky vám (díky napojení na zbozi.cz) vznikl seznam s názvem „DRTG“. ten označuje dynamický retargeting v systému Sklik.cz s automatickým napojením na Zbozi.cz:

DRTG: Dnymický retargeting

Vy si vytvořte celkem 3 seznamy:

  • všichni, kdo navštívili stránky za poslední 3 dny (název: „0-3 dny: Všichni“)

  • všichni, kdo navštívili stránky za posledních 7 dní (název: „0-7 dní: Všichni“)

  • všichni, kdo navštívili stránky za posledních 14 dní (název: „0-14 dní: Všichni“)

  • lidé, kteří udělali objednávku (nebudu zde ukazovat, ale jde o to, že provedli konverzi a navštívili např. stránku s URL adresou obsahujici „/dokonceni-objednavky“)

Stačí vždy změnit jen číslo dnů v novém seznamu:

0-3 dny: Všichni

V seznamu retargetingových seznamů jsou to tyto:

3-nove-seznamy

Dále nastavíte průniky („kombinace“) těchto seznamů:

  • všichni, kdo navštívili stránky v rozmezí 4-7 dní (název: „4-7 dní“)

  • všichni, kdo navštívili stránky v rozmezí 7-14 dní (název: „7-14 dní“)

Nastavuje se to tak, že zvolíte seznam s názvem „0-7 dní: Všichni“, ale ne ti, kdo jsou v seznamu „0-3 dny: Všichni“:

Kombinace: 4-7 dní

Ty jsou pak vidět zde:

Kombinace seznamů

Nastavení produktové kampaně

Konečně můžeme začít s nastavováním konkrétní kampaně. Vytvoříme si jednu reklamní kampaň se 3 reklamními sestavami:

  • „0-3 dny“ s max. cenou 8 Kč/proklik

  • „4-7 dní“ s max. cenou 5 Kč/proklik

  • „8-14 dní“ s max. cenou 3 Kč/proklik

Proč to takto děláme? Je změřeno, že čím rychleji dostanete návštěvníka stránky na vaše stránky, tím je pravděpodobnější konverze. Tyto reklamní sestavy vznikají na základě nabídnutí nižší max. ceny za proklik pro lidi, které předchozí retargetinová sestava nezaujala… proto se snižuje i maximální cena za proklik.

Zde je krok po kroku manuál.

Vytvoření produktové kampaně

Produktová kampaň

Pozn.:  Pokud tam nemáte možnost nastavení produktové kampaně, nemáte propojené zbozi.cz se systémem sklik.cz nebo se něco špatného děje: Kontaktujte vašeho člověka v Sklik.cz

Vytvoření 1. sestavy

Dynamický retargeting: Kampaň a sestava

Pouze v záložce „Retargeting“, přidáte seznam „DRTG“:

pridat-seznamy

DRTG seznam

..teď je důležité, aby tam ale „nespadli“ všichni lidé, kteří navštívili konkrétní produkt po dobu 14 dní, ale jen „0-3 dny“. To uděláme pomocí vyloučených seznamů, které jsme si již dříve připravili. Vyloučíme 3 seznamy:

  • lidé, kteří navštívili stránky v době od 4-7 dní

  • lidé, kteří navštívili stránky v době od 8/14 dní

  • lidé, kteří nakoupili (navštívili děkovací stránku)

Klikněte na "Vyloučení seznamy / kombinace"

Vyberte 3 seznamy/kombinace

Stejný postup udělejte pro reklamní sestavy „4-7 dní“ a „8-14 dní“… a je hotovo.

30. 11. 2016

Autor: Daniel Nytra

Zdroj: www.danielnytra.cz