Facebook: 3 různé reklamní formáty a jejich testování | Cambschool.cz

Facebook: 3 různé reklamní formáty a jejich testování

Facebook

Facebook válí, Facebook jede! Pořád nás překvapuje změnami, které dělá. Vše testuje, sleduje a pak nasazuje. V tomto článku bych rád probral poměrně nové reklamní formáty, které jsem na Facebooku analyzoval:

  1. Facebookový dynamický remaketing (jo, já vím…už to není novinka)

  2. Reklama na Instagramu díky Facebooku

  3. Facebookový lead formulář

Dynamický remarketing pro eshopy

Nejdřív trochu opáčko: Remarketing funguje zjednoduše tak, že pokud se člověk podívá na nějakou vaši stránku ze svého počítače, speciální kód umístěný vašim programátorem na vašich stránkách zapíše do tohoto počítače informaci, že tam byl. Pak se mu začnou zobrazovat reklamy po internetu. O tomto počítači reklamní systém ví, že u vás byl, a tak je reklama dostatečně cílená.

Dynamický remarketing se používá u eshopů. Je to velice jednoduché: Máte tisíce zboží a zbláznili byste se, tyto stránky a reklamy nastavovat ručně. Proto je dynamický remarketing. Dá se nastavit jak v Google Adwords, tak na Facebooku (Power Editor):

  • na jedné straně máte XML feed vašich produktů (ano, dost podobný např. heurece) s fotkou, odkazem, názvem a cenou produktu apod.:

  • na straně druhé máte v kódu stránky zapsaný kód produktu v detailu tohoto produktu, jestli ho vložil do košíku a jestli nakonec koupil. V detailu produktu potom bude:

  • nastavíte mustr pro zobrazování reklamy (1 nebo více obrázkový formát), do kterého se dynamicky zobrazují informace předané z XML feedu

Pak už jen stačí nastavit reklamní kampaň na Facebook Ads (jak to nastavit najdete zde), systém vše přechroupe a zobrazuje: Lidé, kteří navštívili produkt A ve vašem eshopu, zobrazí na Facebooku pouze tento produkt A a dalším lidem, kteří navštívili produkt B a C zase pouze tyto produkty. Samozřejmě pouze těm, kteří nedokončili nákup. Jednoduše je vrací na váš eshop, aby dokončili objednávku.

Funguje to? ANO! Doporučuji vyzkoušet a měřit konverzní poměr na vašem eshopu (a analyzovat dynamický remarketing i pro Google Adwords).

Poznámka: Nezalekněte se ceny za proklik, bývá vyšší než u běžné reklamy. Důležité je, jestli se vám vyplatí tato reklamní kampaň nebo ne.

Poznámka po poznámce: Využijte pro kontrolu správného nastavení: Google Tag Asistant a FB Pixel Helper

 

Facebook a reklama na Instagramu

V rámci zadávání reklam u Power Editoru máte možnost zadat i reklamní formát pro spřátelenou sociální síť: Instagram. Hlavní výhoda je, že máte v rámci této kampaně mít i proklik na váš web (což u Instagramu normálně nějde a v tomto reklamní formátu je to dokonce povinné) + samozřejmě perfektní cílení a là Facebook.

Instagramový příspěvek je potom označený jako sponzorovaný a má tlačítko, které si musíte navolit (nelze bez něj):

Instagram - reklama

Nebudu to natahovat, výsledky mého testování v bodech:

  • lidé se nepřihlašují k Instagramovému účtu!
  • nelze cílit na publikum fanoušků v rámci vašeho účtu na Instagramu
  • lze cílit podobně perfektně, jako na Facebooku
  • lidé klikají, že se jim příspěvek líbí
  • lze propojit s ostatními reklamními prvky na Facebooku
  • cena se počítá za proklik na webovou stránku (99.99999% je samozřejmě z mobilu)

Tento reklamní formát není pro získávání nových fanoušků na Instagramu, pouze pro propagaci příspěvku. Dle mého názoru existují ale efektivnější varianty propagace: Kontaktování lidí skrz instagramové účty a placení za publikování příspěvku (40-60 dolarů), tvrdá práce s instagramovým účtem (hezké fotky) apod.

Zde je jeden z výsledků testování: Není zde vidět počet „Líbí se mi“ u instagramu, které bylo 32x a registrace na formulář umístěný na stránkách: 2x. Nikdo se nepřihlásil k mému Instagramovému účtu (50 prokliků, 7.818 zobrazení):

Reklama na Instagramu

 

Facebook: Lead Generation

Horkou novinkou je získávání leadu (kontaktu) skrz mobily – tzv. „Lead Generation„. Testoval jsem možnosti jak pro ČR, tak pro Evropu a bohužel musím říct, že to vůbec nefungovalo :( Platí se poměrně velké peníze za pouhé zobrazení tohoto formuláře a prokliky na stránku, ale asi na to ještě nikdo není zvyklý nebo jsem to prostě neotestoval správně. Zde je náhled jednoho z testování (1.121 zobrazení za 103 Kč – 3x se někdo proklikl na stránky, jinak ani jeden kontakt):

Lead formulář na Facebooku

Takto to potom vypadá na mobilech:

Lead Generation na Facebooku

V tuto dobu nedoporučuji utrácet peníze za tento formát reklamy. Levnější je získávat kontakty klasickou reklamou: Odkaz na web se squeeze page.

 

Závěr

Facebook stále hledá nové formáty reklamy pro inzerenty, což je super. Můžete si vybrat již ze 14 formátů reklam. Poslední novinkou je Local Awareness… ale to možná příště :)

19. 11. 2015

Autor: Daniel Nytra