Jak začít vydělávat jako partner affiliate programu | Cambschool.cz

Jak začít vydělávat jako partner affiliate programu

Jak začít vydělávat jako partner affiliate pO affiliate/provizní programu se píše a mluví z 99% v souvislosti s provozovatele eshopu: Nastavení affiliate systému, jak shánět partnery, jak s nimi komunikovat atd. Co ale samotní partneři: webmasteři, facebookový nadšenci nebo majitelé kupónových webů? Tento článek se zabývá affiliate systémem z té druhé strany: Jak z něj můžou partneři vydělat co nejvíce.

Toto je čtivo i pro majitele eshopů a prodejních stránek, kteří koketují s myšlenkou affiliate programu! Článek obsahuje spoustu důležitých bodů, na které je dobré si dát pozor, protože právě o partnery zde jde.

 

JUPÍ… MÁM VLASTNÍ AFFILIATE

Na začátku května 2015 jsem rozjel  vlastní affiliate program  pro prodej mého internetového kurzu o marketingu a později i pro vlastní online aplikace související s marketingem. Více informací ZDE. U všech příkladů a tipů budu proto psát, jak jsem to vyřešil.

 

MŮŽE VYDĚLÁVAT I ČLOVĚK BEZ ŽIVNOSTŇÁKU

Spousta lidí neví, že si takto můžou vydělat peníze a nemít živnostenský list. Je to možné pomocí dohody (podepsání smlouvy) mezi provozovatelem prodejních stránek a partnerem. Ne všechny affiliate systémy to nabízí, ale stačí se zeptat a uvidíte. Já osobně si myslím, že je to ideální příležitost, jak pomoct svým známým s dobrým produktem a zároveň za váš čas být odměněn.

Samozřejmě nemusíte mít webové stránky. Stačí email nebo Facebook… o tom ale více v dalších odstavcích.

Pozn.: V mém případě si může partner vydělat z 1 úspěšného doporučení 2.023,- Kč. Stačí ho poslat někomu, kdo se trápí s marketingem. Smlouvu mám připravenou.

 

LANDING PAGE PRO PARTNERY

Affiliate program by měl být vnímán majiteli eshopů jako další služba. Nabízí na ní spolupráci obchodním partnerům, kteří za ně budou prodávat. Proč je ale v ČR většina takových stránek tak škaredá a nepřehledná? Takto dává majitel eshopu jasně najevo, že to pro něj není důležité.

Co by měla landing page pro získávání partnerů obsahovat:

1. Hlavní je, ať je příjemná, hezká a přehledná

2. Nahoře nejdůležitější informace jednoduše a srozumitelně:

  • Kolik partneři vydělají (ideálně červeně a tučně).  Pozn.: U mě je to 35% (tzn. 2.023,- Kč za 1 kurz z každého prodeje pro vás).
  • Je provize i pro subpartnera? …a kolik?  Pozn.: Subpartner je partner, který se registruje již přes nějakého dřívějšího partnera. Nabízím provizi 10% z provize vámi přivedeného partnera (tzn. 10% z 2.023,- Kč je 202,- Kč za schválený prodej). Provize se samozřejmě nebere z provize partnera, ale je navíc.
  • Máte cookies déle než např. 30 dní, což je standard? Je to důvod také zmínit.  Pozn. Nastavil  jsem 6 měsíců.

3. Je důležité dát odkaz na stránky, kde produkty prodáváte.

4. Jednoduché info o programu.

5. Postup pro začátečníky s jasně viditelným odkazem na:  Registrujte se ZDE

6. Znovu zmínit všechny výhody:

  • kolik partner vydělá a může přivést subpartnery? Kolik vydělá z nich?
  • cookies – důležitý parametr
  • je web responzivní?
  • jaká je cílovka?
  • je nějaká sezónnost produktů? Jakých a kdy?
  • profesionalita: Dělá majitel eshopů např. A/B testování?
  • má systém dynamické bannery, které se sami mění v příslušné velikosti?
  • jaké formáty systém nabízí: Bannery, texty do emailů, odkazy
  • velikost výplaty pro partnery a další podmínky
  • Pozn.: Vyplácím už při první schválené provizi
  • jaký je používaný software nebo affiliate síť?
  • Pozn.: Používám affilbox.cz s kterým jsem hodně spokojený: Levný a s veškerým komfortem pro partnery.
  • ideální je zde číst i o budoucích plánech
  • lze být partnerem bez živnostenského listu?

7. Něco navíc… např. popis nejefektivnějšího druhu prodeje pro partnery.

8. Dole odkaz na manažera partnerského programu a obchodní podmínky pro partnery (zase přehledně sepsané s aktualizovaným datem)


JAK PRODÁVAT JAKO PARTNER

Vyzkoušel jsem si na vlastní kůži různé druhy prodejů na různé druhy produktů: PPC kampaně přímo (pokud jsou povolené), prodej přes článek a blog, prodej přes facebook apod. Nejefektivněji vyšla cestaje ta, která stojí hlavně váš čas:

Vybudování databáze kontaktů pro daný obor: Pokud chcete prodávat jiný produkt, musí vám lidé důvěřovat

Ideálně: Vytvořte si pro každý produkt nebo skupinu produktů webovou stránku

Pokud zapojíte PPC reklamu, posílejte přes vaše doporučující stránky. Lidé, kteří si produkt nekoupí, se mohou registrovat do vaší databáze kontaktů. Nezapomínejte na to, že průměrně nakoupí pouze 2 lidé ze 100! PPC kampaň si pořádně finančně propočítejte!

Posílejte nenásilně upozornění přes email. Ideální je P.S. v patičce s odkazem.

Např.: Pošlete email s novým článkem a v P.S. informaci o zajímavém produktu

Pokud je cookies prodávajícího dlouhodobý (např. několik měsíců), může se stát, že se přes vás člověk proklikne a koupí např. přes email až za 4 měsíce. Jde o vybudování vztahu a nákupní cyklus někdy trvá dny, týdny i měsíce…

Vytvořte si remarketingové publikum na vaši doporučovací stránku. Bude se hodit pro reklamu v obsahové síti (bannery apod.)

Přes facebook, google+ a twitter můžete také poslat známým a přátelům váš odkaz s doporučením. Pokud vás znají a zajímá je to, přinejmenším se prokliknou. Zde můžete posílat napřímo odkaz na stránky prodávajícího s vašim odkazem.

Celá tato cesta (marketing) je o vybudování vztahu, komunikaci a následném prodeji. Pokud si vybudujete databázi kontaktů, můžete jim nabízet opakovaně z různých affiliate/partnerských programů. Např.:

  • můj internetový kurz o marketingu
  • pak napsat článek o tom, že se můžou sami registrovat a vydělávat: Získáte subpartnery, kteří budou „vydělávat za vás“
  • jiný affiliate program s nástrojem pro marketing, atd…

 

KOMUNIKACE

Registrací a nasazením nic nekončí. Vyzkoušejte si reakce manažera affiliate programu a napište mu. Pokud to myslí vážně, odpoví „na úrovni“ a rychle.

 

05.05.2015

Autor: Daniel Nytra

Zdroj:  http://www.danielnytra.cz/