PPC kampaně: Automatická pravidla pomáhají | Cambschool.cz

PPC kampaně: Automatická pravidla pomáhají

Tento článek by vás měl nakopnout na nastavení automatických pravidel v PPC kampaních pro Sklik a Google Adwords. Nastavil jsem jednu takovou strategii založenou na poměru nákladů na zisk a dělá mi radost, jak dobře funguje:

  • reaguje na rychlé denní nebo týdenní výkyvy

  • počítá se na základě výsledků konkrétních klíčových slov

  • drží dlouhodobé sezónní křivky

  • snižuje razantně max. CPC pro nevýkonná klíčová slova

Konkrétní kroky

Systém bude automaticky navyšovat nebo snižovat max. CPC pro konkrétní klíčová slova ve všech kampaních. Měří se PNO po dobu 30 dní, 7 dní a 1 dne. Je důležité nastavit, že zvyšování max. CPC jsou navíc spojeny tyto 2 podmínky:

  • musí být minimálně 3 konverze

  • už jste dostatečně vysoko ve vyhledávání (průměrná pozice > 1)

Co potřebujete

  • již nastavené kampaně pro vyhledávání (sklik, google adwords)

  • pochopit, co je „ PNO

  • pochopit, co je „Hodnota všech konv./náklady“ (zjednodušeně: Jde o opak PNO)

  • mít nastavené měření konverzí s hodnotou objednávky (sklik, google adwords)

  • dostatek konverzí v určitém časovém horizontu (vytvářím to nad cca 650 konverzemi za měsíc). Pokud je nemáte, jednoduše protáhněte u mě dny na týdny nebo měsíce

  • mozek :-)

Krok po kroku v Skliku

Běžte na beta verzi v nástrojích skliku:

Sklik: Automatická pravidla

Vytvořte nové pravidlo:

Vytvoření nového pravidla

Nejdříve nastavím snížení max. CPC o 30% u slov bez konverze a cenou na reklamu 350,- Kč po 30 dnech:

Automatické pravidlo pro snížení PNO o 30%

Přidáme postupně další automatická pravidla pro snižování a zvyšování max. CPC na základě různých časových období. Vše je závislé od PNO pro dané klíčové slovo.

Automatické pravidlo: 1 den

automaticke-pravidlo-1-den

automaticke-pravidlo-14-dni-snizit

automaticke-pravidlo-14-dni

automaticke-pravidlo-30-dni-snizit

automaticke-pravidlo-30-dni

Google Adwords

To samé můžete nastavit v Google Adwords. Zde ale není PNO… proto využijte „Hodnota všech konv. / náklady“. Jde o opačný parametr… tzn. pokud je vaše hranice PNO 20%, tak „Hodnota všech konv. / náklady“ je číslo 1/20=5. Samozřejmě musíte změnit i „>“ za „<“ a naopak.

Zde je ukázka jednoto pravidla:

Automatické pravidlo pro Google Adwords

..ostatní nastavte už sami  Mělo by jich být celkem 7.

Závěr

Spousta podnikatelů vůbec nezapočítává svůj čas do nákladů. Kdyby si spočítali, kolik času stráví upravováním PPC kampaní, buď by si najali nějakého experta nebo si nastavili tyto pravidla.

Samozřejmě to neznamená, že je to úplně bez práce. Stále musíte hledat ideální klíčové slovo, odfiltrovávat ručně slova která do reklamní sestavy nebo kampaně nepatří apod. Je dobré také zdůraznit, že mluvím o klíčových slovech, která mají okamžitý výkon. Asistované konverze je tedy samozřejmě nutné hlídat také.

Jak jste na tom vy? Máte nastavená tyto pravidla?

28. 8. 2016

Autor: Daniel Nytra

Zdroj: http://www.danielnytra.cz/