Pro všechny, kteří ještě nejsou paranoidní. | Cambschool.cz

Pro všechny, kteří ještě nejsou paranoidní.

Tento článek vám řekne, jak oslovit člověka, který je připravený koupit váš produkt nebo službu. Vše je automatické!
POZOR: Jde o internetové systémy, které vyvolají pocit internetové paranoie a sledování: Jdete na stránky? PING! Stáhnete si ebook? BANG! Vložíte zboží do košíku? BANG! BANG!


…všechno ale popořadě, nejdříve oblíbený citát:
To, že jste paranoidní, neznamená, že vás nesledují – W. Allen


V pravou chvíli na pravém místě
Velké společnosti tyto systémy mají zapojené roky, kvůli perfektně cílené prodejní reklamě. Samozřejmě to dělají pouze v rámci svých stránek a systémů, takže zas takovou Pod tlakemparanoiu (kromě Google Adwords) nemějte :)
Doporučuji všem malým a středním podnikatelům/markeťákům: Nebraňte se tomu a využijte této síly pro váš prodej a obchod.


Představení automatického systému
Představte si, že máte na stránkách automatický systém, který o návštěvnících zjišťuje informace:

  • odkud přišli (PPC kampaň, google vyhledávání …)
  • co na stránkách dělají (prohlíželi si knihu, stáhli ebook, byly na kontaktech 2 minuty) + co dělají právě v této chvíli
  • jaká je jejich práce (majitelé, studenti)
  • koupili něco od vás nebo zboží dali pouze do košíku
  • geolokace: Praha, Brno nebo Hamburg?
  • klikli nebo pouze otevřeli váš zpravodaj nebo prodejní email?


… seskupují se k jediné emailové adrese – potencionálnímu zákazníkovy… jdeme dál:


Sociální sítě
Co automatické systémy dále zjišťují:

  • informace z Facebooku, LinkedIn, Google+, Twitter které tam napsali
  • webové stránky, které jsou sociálních sítích připsané
  • vypsané oblasti zájmu v sociálních sítí
  • certifikáty a osvědčení v účtu u LinkedIn
  • propojení na další lidi + další informace


… to už je lepší, nemyslíte? Teď to musíme všechno hezky pospojovat, zabalit a naskórovat :)


Scoring
Systém všem akcím nebo stavům automaticky přidává body:

  • navštívili stránku v blogu +1 bod
  • navštívili stránku kontaktu + 2 body
  • strávili celkově na blogu déle než 5 minut +2 bod
  • stáhli si ebook +3 body
  • vyplnili formulář o sobě (svou profesi, telefon) +10 bodů
  • koupili zboží +30 bodů
  • odhlásili se z vašeho zpravodaje -40 bodů
  • jsou z Prahy +10 bodů (dobré pro kamennou prodejnu z Prahy)
  • otevřeli zpravodaj +1 bod
  • atd.


….to už je trochu vyšší dívčí: Systém automaticky vše sečte za určitý čas (např. 30 dní nazpět). Pokud návštěvník získal 150 bodů, je ideální čas nabídnout mu nákup! Vždyť se o vás nebo vaši firmu právě teď zajímá… Systém automaticky udělá vámi naplánovanou akci nebo rozjede seriál automatických akcí.


Akce pro automatický prodej

  • automaticky poslat prodejní email na zboží
  • automaticky poslat email s veškerými údaji obchodnímu oddělení
  • automaticky hlídat, jestli návštěvník zrovna nenavštívil vaše stránky: zavolat mu, poslat automatický email, spustit chat
  • spustí se automatický emailový marketingový seriál:
    • 1. prodejní email na něco s opravdu malou cenou = rozpustíte obavy a dáte opravdu zajímavou věc (49,- Kč)
    • 2. prodejní email s core produktem (např. 4.000,- Kč)
    • 3. cross-sell nebo up-sell v rámci affiliate systému


Cítíte tu sílu soustředění na správný čas prodeje? Toto celé se jmenuje Lead management + Lead scoring a většinou se používá v B2B. Programy na to donedávna byly drahé. Časy se mění. Teď už je můžete použít na svém blogu nebo eshopu. Vybral jsem nějaké systémy, které se mi zdáli cenově přijatelné:

  • Route.to [v přípravě] – 89 dolarů měsíčně za 1000 kontaktů
  • Jumpled [Wordpress plugin] – zdarma do 500 kontaktů
  • Active Campaign [Wordpress plugin] – 17 dolarů za 1000 kontaktů + platba za lead scoring zvlášť
  • Spokal [Wordpress plugin] – 99 dolarů za 1000 kontaktů

…všechno má ale jednu nevýhodu – není to pro mě :)


Co jsem vymyslel
Mně se nikdy nelíbí vysoké měsíční platby, když existují jiné super systémy. Našel jsem možnost, jak toho využít pro české WordPressy (včetně oslovení uživatelů: Petře apod.). Vše ve WordPressu bez měsíčních plateb třetím stranám . Dávám to dohromady a najal jsem programátory… za čas to bude hotové a nabídnu ke stažení, včetně návodu jak na to :) To je můj příspěvek k rozšíření paranoie v Čechách :) Pokud máte zájem o tento silný systém pro WordPress, klikněte na „Sdílet“ a pište do komentářů nápady a náměty. Jsem rád za jakoukoliv zpětnou reakci!

 

11.11.2014

Autor: Daniel Nytra

Zdroj: http://www.danielnytra.cz/