Push notifikace pro marketing | Cambschool.cz

Push notifikace pro marketing

push-notifikace-fb

Push notifikace (zprávy) jsou věc, se kterou jsem se setkal při vytváření aplikací pro mobil. Málo markeťáků ale ví, že to lze použít i v rámci webového prohlížeče. Díky Petrovi Mišákovi (svetandroida.cz) jsem narazil na zajímavou službu s tím související: OneSignal.com. Tato firma nabízí své služby zdarma, má plugin do WordPressu a hezky popsaný manuál. Tento článek je o push notifikacích a o možnostech tohoto komunikačního kanálu skrz webové prohlížeče.

Co to je push notifikace (u mobilu)

Pokud máte v mobilu nainstalovanou aplikaci, která je používá a vy jste si ji nainstalovali, dostáváte zprávy do vašeho telefonu. Nebudu tady řešit rozdíly mezi push a pull (o tom si můžete přečíst jinde).

U iPhonu využívají aplikace push služby Applu zjednodušeně takto:

Push zpráva

To se samozřejmě používá často a je zde pro obyčejného smrtelníka problém: Musíte mít bandu programátorů, roční rozpočet menšího státu a potvrzení od Applu a „jánevímcovšechnoještě“.

Co je push notifikace (u Chromu)

A dostáváme se k jádru pudla (vždycky jsem to pořekadlo chtěl použít :) ): PUSH NOTIFIKACE pro CHROME, FIREFOX, SAFARI prohlížeče. Jak to probíhá, pokud máte všechno nainstalované a nastavené z WordPressu?

  1. Napíšete článek, jako je tento
  2. V horním rohu vidíte „Send notification on publish“, které zaškrtnete


Send notification

  1. Publikujete článek
  2. Všem, kteří potvrdili přihlášení k odběru těchto zpráv se zobrazí v tomto okně:
    Push notifikace

…a takto vypadá na obrazovce (v pravém dolním roku):
 

  1. Jak vypadá push notifikace
  2. Kliknou na zprávu a tradáááá: Link vede na konkrétní článek

Jaké jsou možnosti a výhody

  • je to ON-LINE!
  • automaticky rozděluje lidi dle jazyků (tzn. zprávy můžete psát jinak pro Čechy nebo Slováky)
  • můžete poslat ihned nebo poslat podle doby přihlášení
  • můžete segmentovat (koupili produkt, před nedávnem se přihlásili apod.)
  • můžete automatizovat (zatím dost omezeně)
  • můžete dělat A/B testy
  • můžete plánovat notifikace
  • real-time statistiky
  • OneSignal má API, takže je možnost provázat např. s emailovým marketingem

Co je ale nejdůležitější? Mám v této chvíli přihlášených 14 lidí (včetně mě) a výsledky prokliků jsou super! Budu zde postupně dopisovat výsledky, tak se přihlašte k odběru mých novinek :)

OneSignal

Proč chci SSL (https)

S tím souvisí další technikálie: Přejít co nejdříve na https. Už nikdy https://www.danielnytra.cz, ale https://www.danielnytra.cz. Hlavní výhoda je jasná: SEO a doporučení velkého bratra (čti Google.com). Vedlejší důvody popisuji níže: Jde o lepší „odchytnutí“ návštěvníků stránek právě na push notifikace.

Co je potřeba udělat pro SSL certifikát

Http(s) a push notifikace

Pokud nemáte https, jste odkázáni na akci návštěvníka. U mě jsem zatím odkázán na kliknutí návštěvníka na červený zvoneček v levé spodní části obrazovky:

Onesignal: Push notifikace

Po přechodu na https je to jiné: Prohlížeč sám zahlásí, jestli návštěvník chce odebírat push notifikace! Vypadá to pak takhle:

chrome-https

Problémy s https

Je dobré zmínit, že se vyskytují i problémy s přechodem na ssl certifikát (https):

  • lajky jsou vedeny na http a tudíž po změně je „ztratíte“: Jde totiž o novou doménu. Lze to vyřešit změnou og:url u verze s https na http
  • kontrolovat, jak zamává přesměrování 301 stránek s výsledky vyhledávání (mělo by to ale být ok)
  • je nutné přenastavit některé služby (Google Search Console, OneSignal apod.)
  • kontrolovat obsah, který se stahuje z jiných služeb a převést jej na https (pokud nejde, pomůže plugin https a udělá se „umělé“ přesměrování)

Závěr

Push notifikace budu dále sledovat a analyzovat. Už mám nějaké nápady, jak je zapojit do dlouhodobého marketingu (později automaticky) a prozradím to právě na mém kurzu.Co vy? Využíváte push notifikace? Máte vlastní mobilní aplikace nebo takto jako já přes Chrome, Firefox nebo Safari?

5. 2. 2016

Autor: Daniel Nytra

Zdroj: www.danielnytra.cz