…a představ si čoveče, ten blog fakt vydělává! | Cambschool.cz

…a představ si čoveče, ten blog fakt vydělává!

Dneska bych rád všechny přesvědčil, že je blog důležitý pro jakýkoliv druh podnikání. Ať prodáváte vize firmám, nebo máte eshop na koberce, nebo víno z dovozu, kočky z ulice, tantry z vesnice, cestujete… vy všichni POZOR! BLOG vám vydělá peníze. Jak? O tom bude dnešní článek: O kvalitním obsahu.

 


KDO MÁ FURT DĚLAT TY OBSAHY

Ano, nebude to jednoduché a jde o dlouhodobější cestu. Je to ale cesta k prodeji, který není jen o penězích. Je o odbornosti, lásce k vaší práci a přiměřenému finančnímu ohodnocení vaší snahy. Kdo má největší marže? Odborník. Kvalitní obsah na internetu pomůže otevřít cestu k lepším maržím. Co to ale přinese jako bonus:

  • Obsah pomůže v umístění ve vyhledávačích (SEO)
  • Lidé rádi doporučují kvalitní věci svým známým (Facebook, Google+ a Twitter)
  • Můžete si kolem sebe vybudovat komunitu, která vás pravidelně čte (E-mail)
  • Nemusíte jít do slevových válek s konkurencí
  • Odlišnost od konkurence


ŠUP DO TOHO:

  • primárně nebudete prodávat… budete si budovat důvěru odborníka ve vašem oboru a nákup je v tomto případě „bokem“
  • jde o dlouhodobější marketing (dny, měsíce, roky)
  • čeká vás spousta práce s obsahem a jeho distribucí k potencionálním klientům
  • drtivá část lze úplně nebo polo-automatizovat
  • perfektní propojení s emailovým marketingem
  • segmentace budované databáze emailů (co má kdo rád, jestli už nakoupil a co přesně apod.)
  • ze zapojit lead scoring pro automatické rozeznání fází nákupního cyklu (viz. článek: „Pro všechny, kteří ještě nejsou paranoidní„)
  • využití starého obsahu opakovaně: Například na sociálních sítích


Poznámka: V této době už nejde pouze o obsah, ale i o kvalitní distribuci obsahu = Jak to narvat cílovce. Na to jsou ideální sociální sítě, diskuse, komentáře pod články cizích webů apod. Probereme to níže.


MIZERNÉ 2%

Pokud máte průměrný eshop, nakupuje cca 2% návštěvníků stránek. To jsou lidé, kteří nakoupí dnes – hned – teď. Bylo by fajn si ale uvědomit, jak sami nakupujete. Vždycky zapojíte i mozek.. přemýšlíte.. přemýšlíte.. přemýšlíte… prostě to trvá nějakou dobu! I v potravinách, když chcete např. kávu, tak vybíráte druh a značku… nedejbože, když tam nemají vaši oblíbenou… vše se protáhne o několik desítek sekund až minut.

Podle typu produktu trvá rozhodování minuty, hodiny, dny ale i roky. Víte, co dělá vaše konkurence s lidmi, kteří se teprve rozhodují nakoupit? NIC! … a to je ideální příležitost pro vás: Nabídněte přemýšlejícím budoucím klientům, co chtějí: OBSAH a dejte jim to pod nos = DISTRIBUCE! Dělejte to nevtíravě, tzn. bez tlačení do nákupu.


PŘÍPRAVA

Nejdříve představím, co by mělo být připravené. Ajťácké věci vám zaberou cca 2 hodiny. Vše ukážu na eshopu kávou:

1. Máte nainstalovaný WordPress se všemi pluginy (viz. článek „ZDARMA: 20x nejlepší pluginy pro WordPress„)

  • Squeeze page pro získávání emailu (nabízejte rady, tipy, vychytávky ve vašem oboru)
  • Na všech stránkách viditelně nabízíte např. E-Book za email
  • Na všech stránkách máte bannery na prodejní stránku
  • Z prodejních stránek nemáte banner na blog (cesta by měla být z blogu na prodej)
  • Tlačítka pro sdílení (LIKE, GOOGLE+, TWEET) u jednotlivých článků
  • Pro zákazníky, kteří již nakoupili, máte přihlášení (doporučuji tam, kde ji hledají: Vpravo nahoře)

2. Zajímavé články o kávě (samozřejmě bez omáčky) a každý týden vznikne další super-zajímavý obsah. Příklad, pokud máte eshop s kávou:

  • Jak kávu správně pražit
  • Co byste nikdy neměli dělat s kávovými zrny
  • Recenze na džezvu z nerezu
  • atd.

3. Nebáli jste se ukázat světu: Na stránce „O nás“ je celá firma a u jednotlivých článků je vždy uveden redaktor s fotografií a jednoduchým popiskem.

4. Máte E-Book: „17x Jak připravit kávu“, která je super magnetem pro získávání kontaktů (emailů) do vaší databáze.

5. Máte Facebookovou stránku pro potřeby reklamy na facebooku

6. Pokud prodáváte B2B nebo si chcete pohrát s automatizací prodeje, máte verzi activecampaign.com s Lead scoringem
 

Poznámka: Máte problém pořád hledat zajímavosti ve vašem oboru? Zde je pár námětů:

  • Podívejte se na nejlepší článek vaší konkurence a udělejte ho lépe (vždycky mají něco špatně)
  • Udělejte si analýzu klíčových slov. Najdete tam věty: „Jak ….“, „Proč …“ apod.
  • Obsah není jen text. Může to být video, obrázek (doporučuji canva.com)
     

JEDNODUCHÝ NÁKUPNÍ CYKLUS

Jak tedy vlastně funguje takový marketing přes obsah? Zde je případová studie jednoho nejmenovaného blogu o internetovém marketingu:

1. Někdo se o vás dozví na internetu: Vyhledává klíčová slova na Google.com, přes PPC kampaň, někdo vás sdílel na Fejsbůčku

2. Proklikne se k vám na obsah (např. článek)

3. Nabídnete mu E-Book zdarma a jeho opravdu zaujme = je to pravděpodobně váš člověk!

4. Potvrdí svojí emailovou adresu (Důležité: Pozor na postih ÚOOU)

5. Zašlete mu E-Book na email+ informace o možnosti přihlášení na FB (POZOR: Až v tomto kroku, když už máte email)

6. Každý týden zasíláte email s novým obsahem. Jaký druh lidí máte v databázi?

  • Vůbec ho to nezajímá = není pro vás důležitý a pravděpodobně nikdy nekoupí. Možná se odhlásí.
  • Zajímá ho to a proklikne se na článek, ale nikdy nekoupí. Je to sice smutné, ale kolem sebe má určitě spoustu kamarádů a známých, kteří chtějí nakupovat. Zde pomůžou tlačítka pro sdílení obsahu přes sociální sítě. Dělá za vás reklamu u každého článku.
  • Zajímá ho to, proklikne se na článek a začne uvažovat o koupi. Jste pro něj odborník (za tu dobu, kdy od vás odebírá emaily). Máte oproti konkurenci neuvěřitelný náskok. Zde je dobré mít u článků prodejní bannery. POZOR: Neposílejte prodejní emaily, jinak se lidé budou odhlašovat z vaší databáze. Pomáhejte obsahem. Nedávejte PR články na váš blog: Lidi nejsou blbí a budou si myslet, že primárně chcete prodávat… to je špatně! Primárně chcete pomáhat a prodej přijde později opakovaně nebo zprostředkovaně.
  • Zajímá ho to, proklikne se a koupí hned. Email je levný kanál na prodej. Pravděpodobně levnější, než všechny ostatní reklamy.

7. Tomu, kdo už nakoupil, nabídněte podobné produkty (cross-sell produkty). Pokud už nemáte co nabídnout od sebe, tak affiliate kampaně vašich partnerů budou ideální.

8. Na Facebooku stránku vložte každý týden aktuálně publikovaný článek a pozorujte jeho výkonnost. Pokud je některý článek nadstandardně úspěšný, podpořte jej reklamou.

9. Na Facebooku vytvořte reklamu pro propagaci vaší squeeze page, videa nebo slevy a získejte tak cíleně email.

10. Vše měřte a stále do kola testujte!
 

CHERCHEZ LA FEMME

Někde jsem četl, že pokud je obsah král, tak distribuce obsahu k vaší cílovce je královna. Jak se říká: Cherchez la Femme: „Za vším hledej ženu“. Doporučuji toto pořadí: Nejdříve zjistěte, co lidi zajímá, a až potom vytvořte obsah a dejte jim ho. Budete to mít mnohem snazší.

Kde zjistit, co lidé chtějí:

  • Našeptávač Google + Seznam
  • Diskuzní fóra
  • Komentáře pod relevantními články
  • Poptat se lidí ve vaší emailové databázi
  • Zavolat vašim zákazníkům a požádat je o radu
     

ZÁVĚR

Budu připravovat velice podrobný video-návod STEP-by-STEP: Levně a rychle zprovoznit váš vlastní blog pro obsahový marketing. Pracovní název: „Obsah po lopatě“. Mým klientům se osvědčil a zafunguje. Nevím, proč by u vás fungovat neměl.

 

20.01.2015

Autor: Daniel Nytra

Zdroj: http://www.danielnytra.cz/