Marketing a Public Relations

Marketing a Public Relations

Profesní vzdělávací program MBA Marketing a Public Relations seznamuje studenty s úlohou marketingu a jednotlivými formami marketingových komunikací. V další části programu se budou studenti věnovat problematice vztahů s médii a veřejností, naučí se formulovat vhodnou PR strategii a využívat nástrojů krizové komunikace. Závěrečná část je pak věnována rozvíjení a zdokonalování komunikačních dovedností, které jsou nezbytným nástrojem každého úspěšného marketéra. Absolventi programu budou schopni navrhnout optimální marketingovou strategii za efektivního využití marketingových nástrojů.

Základní moduly

  • Úvod do marketingu

    Cílem tohoto modulu je uvést posluchače do problematiky oboru, seznámit je se základními pojmy a procesy a připravit je na práci marketéra. Snahou lektora je předat v rámci vyučovaného předmětu nejen odborné znalosti, ale také podpořit profesní sebevědomí studentů a jejich zájem o realizaci v oboru. Pro snazší naplnění těchto cílů je vyučovaná látka tvořena kombinací teorie a případových studií.

  • Marketingová komunikace

    Cílem předmětu je naučit studenty zásadám marketingových komunikací v dnešním světě informací a moderních informačních technologií. Studenti si osvojí jednotlivé nástroje komerčních komunikací a to v aplikační rovině. Pozornost je věnována problematice PR jako jedné z forem komerčních a marketingových komunikací. Důraz je přitom kladen na uplatnění komunikačního mixu se zdůrazněním 360 stupňové komunikace.

  • Marketingové strategie a plánování

    Cílem tohoto modulu je objasnit studentům základní marketingové pojmy a procesy a připravit je na manažerskou práci v tomto oboru. U studentů předmětů Marketingová strategie je již předpokladem základní povědomí o oboru, vhodná je zejména znalost marketingového mixu, segmentace trhu a marketingového výzkumu.

  • Vyhodnocení marketingových procesů a marketingový výzkum

    Cílem kurzu je naučit studenty porozumět zásadám marketingového výzkumu trhu a na jeho základě umět vyhodnotit efektivitu marketingových procesů. Modul poskytuje poznatky z oblasti marketingových technik se zdůrazněním marketingového výzkumu trhu. Důraz je přitom kladen na metodologii včetně aplikací. Pozornost je též věnována efektivnosti komerčních komunikací a možnostmi jejího měření.

  • Marketing produktu a značky

    Cílem modulu je seznámit studenty se základními koncepty týkajícími se marketingu produktu a značky. Studenti budou schopni rozeznat různé úrovně a klasifikace produktu, které mají vliv na marketingový mix, a seznámí se s možnostmi produktových strategií. Ve své druhé části modul objasňuje koncepty týkající se značky. Studenti budou seznámeni s pojmy jako identita značky, image značky, prvky značky (jméno, logo, symbol, obal), které jim umožní značku definovat. Zároveň bude řeč o hodnotě značky a způsobech, jakými jí dosáhnout.

  • Hlavní principy Public Relations

    Cílem modulu je seznámit studenty se základními přístupy k oboru public relations, které jsou nutnou podmínkou profesionálního použití nástrojů oboru v praxi. V rámci modulu jsou definovány základní pojmy spojené s tématem, a to především definice oboru jako takového a jeho vztah k souvisejícím disciplínám, jako je marketing a marketingová komunikace. Studenti se dozvědí o jednotlivých nástrojích a metodách public relations s vazbou na jednotlivé vymezené principy, a to včetně nejvýznamnějších nástrojů hodnocení výsledků oboru.

  • Tvorba PR strategie

    Cílem modulu je naučit studenty zpracovat efektivní strategii Public Relations, a umožnit tak celé organizaci dosahovat snadněji jejích cílů. Pozornost je věnována celému procesu tvorby strategického dokumentu: od vstupních analýz a auditů, přes stanovení cílů a cílových skupin, výběr klíčových sdělení a vhodných komunikačních nástrojů, až po realizační plán včetně rozpočtu, a také metodiku hodnocení výstupů s následnou zpětnou vazbou pro vedení společnosti.

  • Efektivní a krizová komunikace

    Cílem kurzu je naučit studenty komunikovat tak, aby bylo za daných podmínek dosaženo co nejlepšího možného výsledku, za cenu co nejmenších výdajů či ztrát. A to jak v každodenním provozu společnosti, tak v krizových situacích, kdy je pověst organizace, její stabilita či dokonce bezpečnost ohrožena krizovou událostí nebo negativní publicitou. Pozornost je věnována rozdílným komunikačním potřebám různých typů společností a institucí, včetně definice nejčastějších chyb.

  • Mezinárodní marketing a PR

    Cílem modulu je objasnit význam mezinárodního marketingu, jeho úlohu a nástroje vůči globálnímu trhu a jednotlivým teritoriím, seznamuje studenty se specifiky mezinárodního prostředí, s riziky a determinanty mezinárodního podnikání. Vysvětluje formy vstupů na mezinárodní trhy, zásady segmentace a výběru cílových trhů, marketingové přístupy k adaptaci marketingového mixu.

  • Komunikační schopnosti a dovednosti

    Cílem modulu je najít cestu ke kultivované řeči založené na kvalitní dechové opoře, přirozené tvorbě hlasu, precizní výslovnosti, srozumitelně vyjádřené myšlence a jasné řeči těla. Při společných setkáních budou studenti hledat silné stránky v projevu a pojmenovávat zároveň i ty stránky, které je potřeba posílit ve formě i obsahu projevu. K přirozené mluvě patří i zřetelné a co nejpřesnější vyjádření myšlenky. Myšlenka je podstatná a dobrá forma se nesmí oddělit od obsahu. I kdyby měl mluvčí sebekrásnější hlas a perfektní výslovnost, ztratil by svou přirozenost. Jedno druhé nevylučuje, naopak se musí podporovat.
     

Průběh studia

  • K úspěšnému ukončení studia musí student absolvovat celkem deset studijních modulů, které jsou rozděleny do dvou semestrů po pěti modulech. Na konci studia pak student vypracuje závěrečnou práci, která se obhajuje před komisí.

  • V každém semestru se konají dva semináře, kde se studenti setkají s jednotlivými lektory pro jednotlivé studijní moduly. Lektoři zde studenty seznámí s probíranou látkou jednotlivých modulů a s podmínkami jejich absolvování.

  • První seminář se koná vždy na začátku studia a obsahuje úvodní informační uvítání studentů ze strany Cambridge Business School a výklad za první dva moduly. V polovině prvního semestru se pak koná druhý seminář, jenž pokrývá zbývající tři moduly semestru. V druhém semestru probíhají také 2 semináře, kdy na prvním je výklad za první tři moduly a na druhém za poslední dva. Studenti tak za celé studium absolvují celkem čtyři semináře.

  • Výklad za jeden modul je v rozsahu tří vyučovacích hodin (3x45 minut). Grafické znázornění časového harmonogramu celého studia naleznete zde.

  • Studium probíhá primárně v českém jazyce. Pro přizpůsobení výuky slovenským studentům však akceptujeme seminární i závěrečné práce vypracované v jazyce slovenském.

  • Studium je dále realizováno distanční formou - online komunikačními prostředky (e-learning). Studenti naleznou všechny potřebné informace a studijní materiály ve studentské sekci, která představuje studijní intranet.

  • V průběhu celého studia mohou studenti konzultovat s lektory různými způsoby – telefonicky, dotazem skrze studentskou sekci, prostřednictvím e-mailové komunikace, videokonference či osobně.

  • Studenti se na plnění studijních povinností připravují účastí na seminářích, konzultacemi s lektory a samostudiem podkladů, které jsou dostupné ve studentské sekci.

  • Mezi studijní povinnosti patří především vyhotovení seminární práce z každého modulu v semestru, která je následně klasifikována lektorem. Účast na seminářích povinná není, přestože je velmi doporučována.

  • Studium je ukončeno vypracováním závěrečné práce a její následnou obhajobou.

BROŽURA

Lektoři

  • Ing. Zuzana Chytková, Ph.D.

    Ing. Zuzana Chytková, Ph.D.

    Vystudovala marketing a průzkum trhu na Univerzitě v Pise, kde následně získala evropský doktorát. Kromě toho působila na univerzitách v Dánsku a ve Francii, se kterými dále úzce spolupracuje. Svou práci pravidelně prezentuje na mezinárodních konferencích ve Spojených státech amerických, Velké Británii nebo Francii. Od roku 2010 působí na katedře marketingu Vysoké školy ekonomické v Praze v oboru spotřebního chování. Specializuje se především na výzkum symbolických, socio-historických a kulturních aspektů spotřeby. Momentálně se podílí na projektu NAKI - Efektivní metodiky podpory malých a středních subjektů v sektoru kultury financovaném Ministerstvem kultury ČR.

  • doc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.

    doc. Ing. Lenka Kauerová, CSc.

    V současné době působí na Ekonomické fakultě Vysoké školy báňské -Technické univerzity Ostrava jako proděkanka pro studium. Odborně se zaměřuje na oblast mezinárodního marketingu a mezinárodního obchodu. Působí jako docent na katedře marketingu a obchodu Ekonomické fakulty VŠB-TUO, je certifikovaným lektorem pro marketing. Podílí se na řešení výzkumných i rozvojových projektů, je autorkou či spoluautorkou řady publikací, skript a článků. Aktivně pracuje v České marketingové společnosti.

  • Mgr. Dagmar Krhůtková

    Mgr. Dagmar Krhůtková

    Její hlavní pracovní činností je rozvoj aktivit byznys agentury True Blue Agency s.r.o., kde poskytuje odborné konzultace i komplexní marketingové služby klientům z různých oblastí. Jako lektor zprostředkovává studentům zkušenosti z praxe, a to jak z vlastní reklamní agentury, tak i z marketingových oddělení, v nichž působila. Jedná se o společnosti Telefónica Czech Republic, UniCredit Leasing, Office Depot a Hannah. Velký prostor dává případovým studiím a rozborům lokálních i světových reklamních kampaní. V posledních letech se specializuje zejména na způsoby moderní komunikace a techniky nízkonákladového marketingu. 

  • Ing. Milan Postler, Ph.D.

    Ing. Milan Postler, Ph.D.

    Přednáškové činnosti se věnuje na pozici odborného asistenta na Katedře obchodního podnikání a komerčních komunikací Vysoké školy ekonomické v Praze. Kromě toho působí na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze. Na Vysoké škole ekonomické v Praze je spoluzakladatelem a organizátorem výuky specializace Komerční komunikace, která je orientována na úzkou spolupráci s praxí v kooperaci s profesními sdruženími (AKA, APRA, ČMS, ČSZV, RPR apod.). Ve spolupráci s Asociací Public Relations Agentur každoročně organizuje Akademii PR. Je viceprezidentem České marketingové společnosti. Vykonává konzultantskou a poradenskou činnost pro různé vzdělávací a podnikatelské subjekty (Dorland, T.T.V., COOP, Amway apod.).

  • Ing. Mgr. Luďka Raimondová

    Ing. Mgr. Luďka Raimondová

    V současné době má na starosti korporátní komunikaci a marketing ve společnosti CCB – Czech Credit Bureau i její sesterské společnosti SCB – Slovak Credit Bureau. V oboru komunikace působí téměř 20 let a své zkušenosti získávala jak v nadnárodních společnostech, jako je Nationale-Nederlanden životní pojišťovna či poradenská společnost Pricewaterhouse Coopers, tak i v předních PR agenturách, například v agentuře Bison& Rose či PleonImpact. Čtyři roky zastávala pozici výkonné ředitelky Asociace Public Relations Agentur a PR Klubu. Vystudovala provozně ekonomickou fakultu České zemědělské univerzity a je absolventkou magisterského studia mediální komunikace fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze.

  • MgA. Hana Shánělová

    MgA. Hana Shánělová

    Od roku 1999 je moderátorkou a redaktorkou Českého rozhlasu. Každý všední den odpoledne ji zastihnete ve vysílání Odpoledního Radiožurnálu. Jako externí lektorka působí na VŠE Praha. Spolupracuje se vzdělávacími a PR agenturami při školeních prezentačních dovedností. Pomáhá českým manažerům s jejich mluveným projevem. Je absolventkou DAMU, obor Dramatická výchova, kde za své specifické dovednosti vděčí zejména známé odbornici Doc. PhDr. Jiřině Hůrkové, CSc. Při výuce se soustřeďuje na kreativitu a používá obohacující tvořivé metody výuky. Nemá ráda zbytečně složité konstrukce, nadužívání cizích výrazů v mluveném projevu a nepřipravené řečníky.

  • Mgr. Miriam Vránová

    Mgr. Miriam Vránová

    Public Relations konzultantka, lektorka a editorka se více než 12 let zabývá společenskou odpovědností firem, medializací charitativních témat a vzděláváním dospělých. Při práci s klienty zúročuje své zkušenosti z působení v médiích a pomáhá jim najít metody, jak upoutat pozornost mediálního světa nebo jak propagovat jejich organizaci. Autorsky i realizačně se podílí na PR kampaních např. pro Centrum Paraple a také v rámci evropských projektů. Uvědomuje si význam networkingu v současném světě, a proto se také snaží propojovat experty napříč sektory.

Cena

Cena za studium MBA činí po slevě 87.000 Kč bez DPH (z původních 114.000 Kč). Sledujte naše aktuální akce a slevy z cen studia.

ONLINE PŘIHLÁŠKA PDF PŘIHLÁŠKA

Marketing a Public Relations - Hodnocení 4.79/5 - Hodnotilo 29 uživatelů